Profiel

Een representatieve, welbespraakte ICT professional, die geniet van een uitdaging. Hij beschikt over goed ontwikkelde klantenservice vaardigheden en het vermogen om IT systemen te configureren en beheren. Hij heeft oog voor detail, is omgevingssensitief en in staat te multitasken onder tijdsdruk. Hij is op zoek naar een uitdagende werkomgeving om zijn probleemoplossende vaardigheden en kennis potentieel te ontwikkelen.
 

PC Technicus Baarn

Werkervaring 2008 t/m heden:

Technical Support Engineer
Google Apps for Business Engineer
Hoofd afdeling RMA

 
Binnen mijn huidige firma, een externe ICT-afdeling voor het MKB, registreer en behandel ik support aanvragen welke door onze klanten telefonisch of per e-mail gemeld worden. Tevens voorzie ik onze klanten van technisch advies en hulp op afstand m.b.v. software. Hoofdverantwoordelijk ben ik voor onze afdeling RMA, de Google Apps for Business divisie en server monitoring. Deze functies bevatten onder andere de volgende taken:

    – Registratie en behandeling van inkomende RMA’s (Hardware, Software).
    – Het (her)installeren van desktops en laptops (incl. eventuele speciale verzoeken).
    – Het troubleshooten van bestaande klantsystemen (Desktops, Laptops, Tablets, Server systemen).
    – Klant inrichting en/of migratie naar de cloud, Google Apps for Business.
    – Het registreren, prioriteren en behandelen van support aanvragen (Microsoft, Google).
    – Monitoring van server systemen op (mogelijke) problemen en het ondernemen van vervolgacties.
    – Controle en rapportage van backups (Symantec Backup Exec).
    – Eerste en tweede lijn technische ondersteuning, via telefoon en e-mail.
    – Het op afstand beheren van server systemen.

Werkervaring 2003 tot 2008:

Technical Sales, Support Engineer

Binnen Europa’s grootste aanbieder van gameservers, voorzag ik onze klanten van advies en technische ondersteuning op diverse game gerelateerde producten. Tevens voorzag ik onze oosterburen van Duitstalige support en droeg ik bij aan de verhuur van diverse producten. Deze functie bevatte onder andere de volgende taken:

    – Eerste en tweede lijn technische support, via telefoon en e-mail (Nederlands, Engels en Duits).
    – Verkoop en ondersteuning van gameservers, dedicated servers, voiceservers en webhosting.
    – Inrichting en online brengen van de hierboven genoemde producten.
    – Contact met Intrum Justitia in geval van wanbetaling en offline brengen server(s).
    – Het hardwarematig online brengen van server systemen in datacenters in Europa.
    – Het op afstand beheren van server systemen.
    – Het registreren en behandelen van klachten.

Graag vertel ik meer over mijzelf tijdens een bezoek bij u op locatie.